gelosia

Gelosia que servia de tancament d’una de les finestres del refetor del Monestir ubicat en el claustre inferior. La finestra comunicava amb el claustre obert a l’aire lliure, i per tal de proporcionar seguretat a més de ventilació i llum en aquesta estança, es va idear una gelosia amb vint-i-set obertures romboïdals realitzada amb morter de calç (aigua, calç i sorra) i una capa d’enlluït de guix.

Prové de la finestra just a l’est de la porta de la sala capitular del XVIII (a la dreta des de la galeria del claustre). Cal suposar que la resta de finestres disposarien d’un tancament igual.

La part interior (ara també cap a l’interior) està força ben conservada, mentre que l’exterior està degradada, presenta uns reguerons que podrien ser el resultat de l’exposició a filtracions d’aigua (pluja).

Actualment forma part de l’exposició permanent del Museu.

Col·lecció: Monestir de Sant Cugat

Número de registre: 1415

Lloc procedència: Sant Cugat del Vallès

Datació: segle XI

Dimensions: 63,5 x 36,5 x 5,5 cm

Material/Tècnica: morter de calç (aigua, calç i sorra) i una capa d'enlluït de guix.