Mosaic Paga-li, joan
Abans de la restauració, el mosaic presentava un pronunciat deteriorament de les tessel·les degut principalment a les accions climatològiques i als tres canvis d’ubicació on ha estat instal·lat (Quatre Cantons, Pavelló municipal de la rambla del celler i la seu de l’Esbart).
Atès que el mosaic estava inserit directament al mur, es va haver d’extreure arrencant del parament. És un procediment traumàtic, ja que les tessel·les ceràmiques i l’esmalt són materials d’una gran fragilitat.
També cal apuntar que les condicions intrínseques de les tessel·les amb la seva superfície esmaltada la fa ser molt sensible als factors mediambientals.
El Museu de Sant Cugat ha coordinat els treballs a càrrec de l’empresa ProArtis Conservació-Restauració, sota de la direcció de la restauradora de béns patrimonials Gisela Bosom
El treballs han tingut un cost extern de 18.017€, i s’ha dut a terme amb finançament del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que ha aportat 8.112€ a través de la línia de subvencions per a la conservació i restauració de béns mobles i dels elements arqueològics i artístics integrats en el patrimoni immoble.
Vés aquí per més informació.

Si t'ha agradat comparteix-ho!

Més notícies