Tots els Esdeveniments

Itinerari guiat al Monestir de Sant Cugat a l’entorn de la celebració de la Pasqua.

A càrrec de Jorge Rodríguez, doctor en Història de l’Art especialitzat en simbologia medieval.

Inscripció prèvia al 936 759 951 o a museu@santcugat.cat.

Punt de trobada: Museu del Monestir.

Activitat gratuïta dins el programa ‘Tot el cercle de l’Any’, festes i tradicions al Monestir de Sant Cugat al llarg de l’any.

El calendari festiu pauta el cicle de la vida i es renova en cercle cada any. Es basa en tradicions ancestrals en una refosa amb les pròpies del cristianisme que encara avui mantenim. Els monjos de Sant Cugat vivien aquest calendari d’una manera especial, i la celebració al monestir prenia forma en la litúrgia, els rituals, els àpats, l’organització de la comunitat, els espais monàstics o els símbols singularitzaven el seu art.

Un programa de visites a l’entorn de les principals festes del cicle anual ens duran a descobrir l’origen d’aquestes tradicions, la seva adaptació a l’entorn monàstic i, també, a la seva versió popular

Comparteix això a qualsevol plataforma!