Museus i Liceu: una història compartida

Dijous 17 de març

En commemoració del 175è aniversari del Gran Teatre del Liceu, diversos equipaments culturals de Catalunya exposen una peça de les seves col·leccions per reconstruir la història del Liceu des de múltiples vessants, un projecte en xarxa entre els museus de Catalunya i el Liceu. La iniciativa se centra en la idea que hi ha fragments de la memòria del Gran Teatre en les entitats culturals d’arreu del territori. En total són 119 centres culturals de Catalunya (museus, arxius i biblioteques, col·leccions i centres d’exposicions) que s’han sumat a la iniciativa Sant Cugat hi participa amb les pintures Murals de Cal Quitèria, datades a la 1ª meitat s. XX, pintura al fresc realitzada per Oleguer Junyent Entre els anys 1899 i 1933 Oleguer Junyent va treballar com a escenògraf al Gran Teatre del Liceu. Estiuejant de Sant Cugat, la seva passió pel passat com a col·leccionista d’art cobrà una importància cabdal tant en l’escenografia com en la pintura. Aquesta es nota en les escenes de Cal Quitèria on representa edificis medievals o ruïnes envoltats d’una aura romàntica.

Cerca notícies