Restauració de la muralla de llevant del Monestir de Sant Cugat

Divendres 12 de març

L’alcaldessa, Mireia Ingla, ha recollit aquest matí, de mans de la vicepresidenta primera de la Diputació de Barcelona, Carmela Fortuny, el Projecte bàsic executiu de restauració de la muralla de llevant del Monestir de Sant Cugat.

El tram de muralla que es proposa restaurar, d’uns 65 m d’extensió, se situa a llevant del recinte i formava part de la muralla primigènia del Monestir, amb origen al segle XIV . És un dels elements que ens remet al poder que ostentava el recinte monacal.

El projecte planteja estudiar, valorar i planificar la restauració de la muralla, amb l’objectiu final de protegir-la, posar-la en valor i adequar-la a l’accés del públic. Proposa la restauració del conjunt mitjançant la intervenció en les tres torres i els tres trams de muralla a fi de preservar i millorar els seus valors essencials i el seu ús, tant en la utilització funcional com pel que fa a oferir als visitants una recuperació estètica i històrica.

Entre les actuacions principals destaquen habilitar la torre hexagonal com a mirador, per poder accedir-hi en el marc de les visites guiades, així com consolidar les dues bestorres i recuperar, a la part interior del recinte, la cota de circulació original d’aquestes.

Ates l’estat de conservació de la muralla, que va tenir reformes significatives al llarg dels segles, l’any 2017 el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local va dur a terme uns treballs d’urgència amb l’objectiu de consolidar els elements que presentaven inestabilitat o risc de despreniment per evitar la pèrdua del monument, a l’espera de les obres de restauració. L’any 2018 també es van realitzar uns treballs de recerca per documentar-lo arqueològicament i completar el coneixement d’aquest.

El Monestir de Sant Cugat, catalogat com a Bé Cultural d’Interès Nacional, és un dels majors exponents de l’art medieval de Catalunya que, junt amb una situació privilegiada, al bell mig del nucli urbà, el seu valor històric i l’ús com a equipament cultural i eclesiàstic, el converteixen en l’element patrimonial més important de la ciutat.

Per més informació: http://premsa.santcugat.cat/alcaldia/pas-endavant-per-a-la-restauracio-de-la-muralla-de-llevant-del-monestir-de-sant-cugat/

Cerca notícies