Al contingut principal

Diferències aprenentatge

  • Living lab Sant Cugat
  • Teatre Auditori

Els trastorns específics de l’aprenentatge són disfuncions cerebrals en àrees específiques del rendiment cognitiu que es tradueixen en una dificultat desproporcionada i inesperada per a un aprenentatge concret en comparació amb la resta d'habilitats i la capacitat intel·lectual global de l'individu.

La majoria dels trastorns específics de l’aprenentatge es manifesten durant els primers anys d'escolaritat interferint en l'aprenentatge del llenguatge oral i escrit, del càlcul matemàtic i de la grafomotricitat. En altres casos, pot haver una dificultat per a la capacitat d'adquirir hàbits d'estudi o per mantenir l'atenció i el nivell d'autocontrol de conducta necessaris per al progrés acadèmic i personal adequat.

Les diferències d’aprenentatge, com la dislèxia i el TDAH, afecten entre el 5 i el 15% dels infants i són un dels factors que més incideix en el fracàs escolar. Malgrat els problemes que puguin ocasionar, aquests trastorns es poden tractar de manera que els nens i nenes que els pateixen puguin continuar el seu aprenentatge.

Jornada internacional al Teatre-Auditori

L'1 de juliol de 2014, es va celebrar al Teatre-Auditori Sant Cugat la primera Jornada internacional sobre les diferències d’aprenentatge. La jornada va incloure diferents conferències per posar en valor les diferències d’aprenentatge i donar a conèixer experiències d’èxit en el desenvolupament de metodologies, protocols de diagnosi i tractaments que han suposat una millora en la qualitat de l’experiència educativa.

Videos:

 

Top