Accions cap a la sostenibilitat

• Lliurament diplomes participants a la segona Marató de l’Estalvi Energètic per a destinar-los contra la pobresa energètica
  • II Marató d'estalvi energètic contra la pobresa energètica
  • Vehicles elèctrics de la flota municipal
  • Fanals de leds intel·ligents
  • Vehicles de neteja viària

L'Ajuntament de Sant Cugat continua compromès amb diferents accions de millora de la sostenibilitat ambiental i ajuda a les persones més vulnerables.

2a Marató d'Estalvi Energètic contra la pobresa energètica

Durant tot el febrer de 2017, l’Ajuntament de Sant Cugat ha participat amb els d'11 poblacions més (el Prat de Llobregat, Sant Boi, Granollers, Badalona, Esplugues, Malgrat de Mar, Manresa, Mataró, Pineda de Mar, Terrassa i Vilanova i la Geltrú), a la 2a Marató d’Estalvi Energètic per a la lluita contra la pobresa energètica.

Entre els 12 municipis han participat 62 equipaments implicant més de 2.000 treballadors, 10.000 alumnes i 100.000 usuaris, que han dut a terme bones pràctiques ambientals: reduir hores de climatització, tancament de lluminàries, aturades parcials d’ascensors i de compressors, reducció de la freqüència de neteja de filtres i avançament del tancament de pistes, entre d’altres.

En la primera edició de la Marató, celebrada l’any 2016, Sant Cugat va assolir un estalvi de 5.553,01 euros que es van destinar al pagament de factures de serveis (principalment de gas per calefacció), a persones amb vulnerabilitat social i amb risc de patir pobresa energètica del municipi. En total es van beneficiar 18 persones, seleccionades d’acord amb les dades disponibles del Servei d’Ajut a Domicili, del projecte Millorem els Habitatges de PROMUSA i de Serveis Socials de l’Ajuntament.

En la segona edició, aquesta iniciativa ha comportat un estalvi de 81.500 euros de la facturació dels consums de llum, aigua i gas de deu edificis municipals: Casa Mònaco, Escola Pins del Vallès, Conservatori-Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels, Casal de Mira-sol, Casal Torreblanca, Escola Pi d’en Xandri, Escola Turó de Can Mates, Pavelló de Valldoreix, ZEM Jaume Tubau i Teatre-Auditori.

Els estalvis aconseguits són els següents:

• Consum d’electricitat: 21’9% (36.474 kWh).
  • Consum d’aigua: 18% (282.000 l).
  • Consum de gas: 25’5% (8.471 m3)

El 16 de març de 2017 s’ha celebrat a la Sala de Plens l’acte de clausura de la 2a Edició, amb l’explicació dels resultats finals obtinguts, l’experiència viscuda pels diferents participants i el lliurament dels certificats de participació.

Aquesta Marató és més que una iniciativa d’estalvi energètic. Per una banda es sensibilitza als treballadors i usuaris dels equipaments municipals que hi participen sobre l’ús i el consum de l’energia. I per una altra, l’estalvi econòmic assolit es destina a l’ajut de llars en situació de pobresa energètica.

Declaració de Vic

Pel compromís local envers Rio+20 cap al bon govern ambiental i l’economia verda. Aprovada pels membres de la Xarxa Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. Podeu trobar més informació a www.riomes20.cat.