Al contingut principal

Detall notícia

  • Roda de premsa per la petició perquè Sant Cugat s'incorpori a la Zona 1 de transport integrat
  • L'alcaldessa Mercè Conesa durant la roda de premsa per la petició perquè Sant Cugat s'incorpori a la Zona 1

03 de febrer 2017 Ajuntament

L’Ajuntament insta l’Àrea Metropolitana de Barcelona a incloure Sant Cugat a la Zona 1 del transport integrat

L’alcaldessa ha explicat que les converses estan “molt avançades” i que, cas de fer-se efectiva, seria a partir de l’1 de gener de 2018.


L’Ajuntament ha demanat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) la incorporació de Sant Cugat a la Zona 1 del sistema tarifari integrat. Aquesta petició, que avui ha avançat l’alcaldessa Mercè Conesa, és una petició conjunta dels 18 municipis que formen part de la segona corona metropolitana. “En aquests moments estem en converses molt avançades amb l’AMB”, ha remarcat Conesa, “i els municipis de la segona corona ja hem fet arribar una carta signada per tots els alcaldes i alcaldesses”.

Moure’s amb transport públic a un cost menor

El pas de Sant Cugat a la Zona 1 comportaria un benefici clar per als 7 milions d’usuaris que anualment utilitzen el sistema tarifari integrat. El cost del transport per un usuari mig amb T-10, per exemple, baixaria a la meitat. Aquesta mesura, a més, acabaria amb el greuge comparatiu que pateix el municipi respecte d’altres poblacions més allunyades que sí formen part de la primera corona. Alhora, Sant Cugat podria incorporar nous títols socials existents en els municipis de la Zona 1 com ara la T-4 (persones de més de 60 anys o amb alguna discapacitat).

De prosperar les negociacions en marxa, la integració de Sant Cugat a la primera corona tarifària podria fer-se efectiva a partir de l’1 de gener del 2018.

Més recursos de l’Estat

L’alcaldessa ha subratllat que en aquests moments s’està avaluant l’impacte econòmic  que tindria aquesta mesura. Els municipis de la primera corona paguen un recàrrec en l’IBI. En aquests sentit, Conesa ha subratllat que “treballem amb diversos escenaris per no repercutir íntegrament aquest recàrrec sobre les famílies”. L’alcaldessa ha recordat que l’Ajuntament té capacitat per modular el tipus impositiu de l’IBI per mitigar l’impacte de l’entrada a la primera corona metropolitana del transport. “La integració a la Zona 1”, ha recalcat, “no es farà a qualsevol preu sinó de forma endreçada, planificada i consensuada”.

Conesa ha explicat que la petició d’incorporació a la Zona 1 es produeix “en un moment òptim per a la seva realització”, tant com a mesura mediambiental com també pel nou escenari de recuperació econòmica en què es pot afrontar els costos d’aquesta mesura.

Mercè Conesa també ha demanat un compromís de les administracions públiques, especialment l’administració de l’Estat espanyol que és l’única que en els darrers anys ha anat reduint progressivament les seves aportacions.  

Foment de la mobilitat sostenible i qualitat de l’aire

L’alcaldessa ha remarcat especialment els beneficis en la qualitat de l’aire que suposaria la mesura, ja que previsiblement es convertiria en un estímul de la demanda, desincentivant l’ús del vehicle privat. “Estem compromesos en la lluita contra la contaminació”, ha destacat Conesa, “i per això també hem aprovat un Pla Metropolità per lluitar contra la contaminació ambiental que va en aquesta mateixa línia”.

Aquest 2017, en paral·lel, finalitza la concessió del servei d’autobús urbà de Sant Cugat i que a partir de llavors serà l’AMB qui gestioni i integri aquest servei en el sistema de transport metropolità.

 

Top