Al contingut principal

Detall notícia

  • Els regidors Joan Puigdomènech i Mayte Pérez durant la roda de premsa
  • Els regidors Joan Puigdomènech i Mayte Pérez durant la roda de premsa

07 de juny 2016 Comerç

L’Ajuntament engega un pla per incentivar la sostenibilitat ambiental en els comerços com a motor de competitivitat

El consistori busca ara 150 comerços que vulguin sumar-se a la iniciativa i millorar el seu consum d’energia.


L’Ajuntament engega, a partir d’aquesta setmana, una campanya per realitzar actuacions d’estalvi energètic en els comerços de la ciutat. El Pla de Comerços està inclòs en el Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible de Sant Cugat, aprovat per ple el 2009. La voluntat del consistori és estendre la sostenibilitat ambiental entre tots els agents de la ciutat, també entre els comerços, per aquest motiu l’Ajuntament de Sant Cugat té un compromís ferm per avançar cap a la sostenibilitat i lluitar contra el canvi climàtic. En aquest sentit, treballa per aprovar diversos plans estratègics amb les línies a seguir, incloses totes al PAES.

El Pla de Comerços sostenibles té com a objectiu reduir la despesa energètica en el sector terciari (que representa el 27% del consum final d’energia global de la ciutat) a través d’accions informatives i comptant sempre amb la col·laboració de les diferents associacions de comerciants de Sant Cugat.

El regidor de Medi Ambient, Joan Puigdomènech, ha explicat que “el principal objectiu d’aquest Pla és detectar i impulsar mesures de competitivitat entre els comerços de Sant Cugat, que permetin reduir l’impacte ambiental causat pel consum energètic, la producció de residus i el consum d’aigua”. També hi ha objectius específics, que són reduir les emissions de CO2 del municipi, complir amb l’objectiu Europeu del 20/20/20, promoure hàbits i solucions en la ciutadania i millorar la competitivitat dels comerços a través de reducció de costos i millora de la imatge.

Per aquest motiu ara l’Ajuntament busca 150 comerços que vulguin sumar-se a la iniciativa a través d’una auditoria gratuïta que avaluarà les característiques de sostenibilitat de cada comerç. Puigdomènech ha explicat que “l’objectiu és conèixer com és la gestió de l’energia de cada establiment per tenir una radiografia general i estudiar possibilitats de millora en el consum energètic dels comerços”. Després d’aquesta fase s’escolliran 15 comerços per dur a terme les accions de millora detectades, i s’elaborarà una guia de bones pràctiques d’energia en el comerç perquè la resta d’establiments la puguin tenir en consideració.

Beneficis per als participants

Els beneficis que obtindran els comerços que participin en aquesta iniciativa són:

  • Assessorament tècnic gratuït
  • Millora de la competitivitat
  • Reducció de costos
  • Suport econòmic per a l’execució de mesures
  • Millora de la sostenibilitat municipal
  • Millora de la imatge del comerç

De la seva banda, la regidora de Comerç, Mayte Pérez, ha explicat que “aquesta és una gran oportunitat pels comerços de la ciutat perquè permetrà que molts establiments puguin reduir els costos energètics que han d’assumir dia a dia”. Pérez s’ha mostrat convençuda que la campanya servirà perquè cada vegada més comerços optin per millorar el seu impacte ambiental.

Els comerços que vulguin sumar-se a la campanya ho poden fer enviant un correu electrònic a ecostudi@ecostudi.com. L’Ajuntament calcula tenir editada la guia a partir del novembre.

Top