• Carrer del barri de Mas Fortuny
  • Pregó de festa major al barri de Sol i Aire
  • El tinent d'alcalde Damià Calvet, fent unes declaracions

23 de gener 2017 Territori

L’Ajuntament demana a l’AMB que regularitzi Mas Fortuny i Sol i Aire per encaixar-los al Parc Natural de Collserola

El consistori vol que la modificació urbanística en tràmit permeti regular definitivament els habitatges d’aquests dos barris.

L’Ajuntament de Sant Cugat referma el seu compromís per tal d’aconseguir la regularització urbanística dels barris de Mas Fortuny i Sol i Aire, ubicats dins del Parc Natural de Collserola en uns terrenys qualificats com a zona verda d’especial protecció.

Per aquest motiu ha formulat un conjunt de suggeriments a l’avanç de modificació puntual de PGM que l’Àrea Metropolitana de Barcelona està tramitant en aquests moments per adequar urbanísticament Collserola com a Parc Natural.

En aquest sentit l’Ajuntament demana a l’AMB que s’estudiï i s’especifiqui com es regularitzarà Mas Fortuny i Sol i Aire per tal d’encaixar urbanísticament aquests barris dins del Parc Natural de Collserola. Cal recordar que l’any 2010, quan es va crear el Parc Natural de Collserola, es va anunciar que es regularitzarien com a Espais de Regulació Especial (ERE).

El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Damià Calvet, ha explicat que “l’objectiu de la presentació d’aquests suggeriments és donar un toc d’atenció i refermar el nostre compromís per tal que es doni una sortida urbanística a la realitat de Mas Fortuny i Sol i Aire”.

Aquest canvi de planejament hauria de permetre regular definitivament els habitatges d’aquests dos barris –que en aquests moments són il·legals- i incorporar-hi més serveis.