• 12a edició dels Premis Ciutat de Sant Cugat

12 de desembre 2016 Ciutat

La UESC, Aula de So, Sílvia Munt, Alumnes del Viaró i el Punt Incorpora, noves candidatures als Premis 2016

Amb aquestes són ja deu les candidatures d’aquesta 12a edició, que mantindrà obert el període de votacions fins al 19 de febrer.

Cinc noves candidatures aspiren als Premis Ciutat de Sant Cugat 2016. Es tracta d’Aula de So, el Punt Incorpora Sant Cugat, Sílvia Munt, la Unió Esportiva Sant Cugat i un grup d’alumnes de 4t d’ESO del Col·legi Viaró. Aquestes candidatures s’afegeixen a les cinc designades inicialment per la Comissió de Propostes dels Premis: Alex Trullas, L’Ateneu, l’Esplai Pica-Roca, Jan Freixa i un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’Escola Thau.

El termini per a la presentació de candidatures als Premis Ciutat de Sant Cugat 2016 finalitzarà el proper 19 de febrer, data en què també es tancarà el període de votacions a les diferents candidatures. La gala de lliurament d’aquesta 12a edició dels Premis se celebrarà el dilluns 6 de març de 2017, al Teatre-Auditori Sant Cugat.

Les cinc noves candidatures

Aula de So. L’Aula de So va néixer fa més de 25 anys de la il·lusió d'uns músics amants de la pedagogia que volien crear sinergies musicals a la ciutat. Un quart de segle després, l'entitat ha esdevingut un dels principals aglutinadors de la música feta a Sant Cugat i té diferents seccions que han anat nodrint el projecte inicial: el Cor Infantil de Sant Cugat, la secció de Teatre Musical, els combos i cantants de l'escola de música Aula de So, l'ONG Petits Músics del Món i els Cors Dama, Aglepta i de Nois. Aquest any han celebrat el primer quart de segle amb un emotiu concert al Teatre-Auditori que va oferir un viatge a través de la seva història.

Punt Incorpora. El Punt Incorpora Sant Cugat, gestionat pel Grup Catalonia conjuntament amb el Servei d’Ocupació Municipal i la Fundació Bancària la Caixa, ha propiciat aquest 2016 més de 240 insercions laborals de persones en situació de vulnerabilitat per qualsevol causa (risc d’exclusió social i/o discapacitat), el que suposa gairebé 800 contractes des de la seva implantació a la ciutat al 2013. Enguany, han ampliat els serveis amb la Formació a mida de les empreses (Punt Formatiu Incorpora Sant Cugat) i també un nou servei d’ajuda i accés al crèdit a les persones emprenedores Punt Autoocupació Incorpora Sant Cugat, cofinançat per l’Ajuntament.

Alumnes del Col·legi Viaró. L'equip Ypsilon Viaró, format per 9 alumnes de 4t d'ESO del Col·legi Viaró, va guanyar el premi a millor projecte científic en la final mundial de la First Lego League celebrat als Estats Units. La final va tenir lloc a Saint Louis, on van competir contra 109 equips de 47 països. El grup Ypsilon Viaró va presentar la Kombutxa, una beguda fermentada i de fabricació casolana que conté una sèrie de microorganismes que transformen la matèria orgànica en inorgànica.

Sílvia Munt. Després d'una extensa carrera com a actriu, on ha participat en més de cinquanta pel·lícules i on va obtenir, entre d'altres, el premi Goya pel seu paper a Ales de papallona, el 2001 dóna un gir a la seva trajectòria dedicant-se principalment a la direcció tant de pel·lícules de ficció com documentals i teatre. En aquesta etapa va obtenir el seu segon Goya com a directora per Lalia el seu primer curt documental. El seu últim projecte documental La granja del pas, s’està distribuint actualment per França, després d'haver obtingut nombrosos premis internacionals. La seva última direcció de teatre ha estat El Preu, d'Arthur Miller, amb què ha recollit un enorme èxit de crítica i públic. Actriu assídua en la primera dècada del Teatre-Auditori, la seva faceta de direcció l’ha fet estar més lluny dels escenaris, però igualment activa i implicada. Aquest 2016-17 farà 40 anys del seu debut teatral, que ha viscut amb molta intensitat i efervescència.

Unió Esportiva Sant Cugat. La UESC és un club de bàsquet i tennis taula fortament arrelat a la ciutat que es va fundar ara fa 30 anys. En aquest club, la formació dels jugadors i jugadores es basa en tres àmbits claus: l’esportiu, el formatiu i el social. La missió de la UESC és ajudar a formar persones a través de l’esport, que és el mitjà, no l’objectiu, i això fa que el seu sigui un projecte singular: ensenyen a estimar l’esport i ajuden els nois i noies a créixer, esportivament i com a persones. El projecte esportiu de la UESC abraça la formació de nois i noies a partir de 12 anys i fins a edat sènior, i a més en els últims anys ha incorporat l’esport inclusiu amb els equips ASDI-UESC, SQ Olímpics i Dinamiks. Actualment hi ha 28 equips de bàsquet, 18 masculins i 10 femenins i 7 de tennis taula.