• Visita de Carmela Fortuny a la remodelació del Casal de Mira-sol

08 de febrer 2017 Cultura

La reforma i redistribució del Casal de Mira-sol permetrà optimitzar el seu ús per part de les entitats

Les actuacions més destacades són la creació d’una sala d’actes i un espai polivalent, la modificació del vestíbul i la remodelació de la Sala Tallers.

La tinent d’alcalde de Cultura i presidenta del Consell de Barri de Mira-sol, Carmela Fortuny, ha visitat les obres de reforma i redistribució dels espais al Casal de Mira-sol, que s’estan duent a terme al centre des de l’agost i que serviran per optimitzar la utilització del Casal per part de les entitats del barri.

Els treballs de redistribució s’han realitzat amb les aportacions de la Coordinadora sociocultural de Mira-sol, ens que aglutina les entitats del barri, gràcies a un procés de participació que ha contribuït a definir també com ha de ser el Casal del futur: un espai de referència al barri, un espai aglutinador, de trobada, participatiu i d’intercanvi, amb una gestió més compartida entre Ajuntament i entitats, amb una oferta ludicocultural de base i un altre tipus d’oferta que pugui complementar l’oferta cultural general de Sant Cugat.

Principals accions de remodelació

1. Creació d’un pull d’atenció al públic al vestíbul. Habilitar un mostrador al hall del Casal per a desenvolupar les tasques de consergeria i administració. L’objectiu és millorar l’atenció als usuaris/es del Casal i separar els serveis de consergeria i OAC, fins ara desenvolupats al mateix espai físic.

2. Creació d’una sala d’actes. Tancament de “l’espai obert” i habilitació d’una nova sala d’actes. El Casal no disposava de cap espai diàfan per acollir convocatòries grans. Amb l’habilitació d’aquest espai el Casal compta amb una sala amb més de 90 m2 per poder desenvolupar activitats de reunió, d’audiovisuals, de cos, amb un aforament aproximat de 70 persones assegudes.

3. Trasllat de l’espai bar. La nova ubicació del servei de bar (màquines expenedores de producte), al passadís entre les dues ales del Casal, suposa una millora de les condicions ambientals de l’espai gràcies a la llum solar provinent del pati. També afavoreix el clima de treball de la consergeria i la direcció del centre, que ara es troben més allunyades del bar.

4. Trasllat del Servei d’Educació PFI a l’ala vella. Antigament, el Servei del PFI estava ubicat a diferents espais del Casal repartits per les 2 ales de l’edifici. Aquesta distribució no ajudava a l’hora de controlar els usuaris d’aquest servei i generava conflictes de convivència. L’aglutinament de tot el servei del PFI en les diferents aules de l’ala vella del Casal suposa una millora en l’eficiència d’usos del Casal i en la qualitat del servei educatiu. La proximitat amb la consergeria permet un major control d’aquests usuaris reduint els conflictes de convivència del passat.

5. Crear un nou espai polivalent. El trasllat de l’aula d’informàtica del PFI a l’ala vella del Casal permet la creació d’un nou espai per a treball de cos. Segons la direcció del centre, és el tipus d’espai més sol·licitat i darrerament ja no es podien atendre totes les demandes d’aquest tipus d’espai que arribaven al Casal.

6. Trasllat de l’espai entitats i despatx del centre a l’ala nova. El trasllat del servei del PFI a l’ala vella del Casal ha implicat la necessitat de crear un despatx per la direcció del centre a l’ala nova. Aquest canvi suposa una millora de les condicions de treball de la direcció del centre, doncs aquesta nova ubicació permet treballar més a prop de les aules i espais on s’organitzen la majoria de les activitats pròpies del Casal.

7. Arranjaments Sala Tallers. Una de les tasques pendents històriques quant a millores al Casal de Mira-sol era el condicionament de la Sala Tallers. Es tracta d’una sala amb un significat important pel Casal. Actualment, hi ha 4 companyies locals realitzant residències de teatre al Casal, i aquesta sala resulta imprescindible per desenvolupar aquesta tasca de suport a les arts escèniques.