• l’Observatori Sociològic
  • Presentació de les dades de l’Observatori Sociològic de juliol de 2016
  • Parc de Ramon Barnils

13 de octubre 2016 Ciutat

Gairebé 8 de cada 10 santcutatencs i santcugatenques creu que viu a una ciutat segura i cívica

El darrer Observatori Sociològic, corresponent al juliol, revela que el 92% de la ciutadania s’hi sent satisfeta.

Segons la darrera onada de l’Observatori Sociològic, elaborada entre el 4 i el 22 de juliol del 2016 a partir de 1.000 enquestes telefòniques a persones majors de 17 anys empadronades a Sant Cugat, l’estat general de Sant Cugat és un dels aspectes més ben valorats segons els ciutadans. De fet la mitjana d’opinions atorga a la ciutat un 7,3, el que representa una dècima més que al febrer.

Un dels punts més destacats del baròmetre és la percepció de seguretat i civisme dels santcugatencs i les santcugatenques. El 78,5% dels ciutadans creuen que la ciutat es pot considerar segura i cívica. De fet pel que fa a la seguretat ciutadana, el 71,2% la veu positiva, en aquesta línia la mitjana dels enquestat atorga a aquest punt un 7,1, és a dir dues dècimes més que l’anterior baròmetre.

Tot i la bona nota de l’estat general de Sant Cugat, els ciutadans no aproven l’espai per aparcar el cotxe que és l’aspecte que s’emporta la pitjor nota amb un 4,4. El trànsit en canvi si que aprova (5,3) però és un dels punts que els ciutadans hi veuen necessitats de millora.

El 7,3 atorgat a l’estat general de la ciutat es completa amb la resta d’aspectes valorats, que de més ben valorats a menys són: enllumenat públic (6,7), el civisme (6,6), la urbanització dels districtes (6,6), neteja i higiene dels carrers (6,5), el servei d’autobusos urbans (6,3) i l’estat de la pavimentació dels carrers (6,0). Per al regidor de Medi Ambient i comissionat de Participació Ciutadana, Joan Puigdomènech, “totes aquestes valoracions fan que el 92% dels veïns estigui satisfets de viure a la ciutat, per tant gairebé la totalitat dels veïns”, i que es tradueix amb una valoració dels ciutadans que arriba al 8,2.

Sant Cugat viu de cara al Parc de Collserola

Per primera vegada l’Observatori Sociològic pregunta sobre el Parc de Collserola, i revela la importància d’aquesta zona per als veïns. El 76,1% dels santcugatencs i les santcugatenques visiten o han visitat alguna vegada el Parc Natural de la Serra de Collserola. Si ens fixem en els camins més utilitzats, el de Can Borrell és amb diferència la principal via d’entrada utilitzat per 6 de cada 10 usuaris del parc, seguit del de la Salut (13,1%), el Bosc de la Serreta (6,3%) i Can Bell (1,8%). Encara és més rellevant el tant per cent dels que arriben a peu al Parc , que són el 81,1% dels visitants.

L’alcaldessa obté una valoració d’un 6,7

Els santcugatencs i les santcugatenques aproven satisfactòriament la gestió de l’alcaldessa amb un 6,7. Aquesta dada representa una dècima menys que en el darrer Observatori Sociològic, però en canvi creix el nivell de coneixement de Mercè Conesa que marca record i arriba al 91,3% dels veïns, sis dècimes més que el febrer.

La gestió del govern municipal també aprova satisfactòriament, segons els veïns, i manté al bona nota del passat febrer situant-se al 6,5. A més millora la valoració dels ciutadans pel que fa al grau d’informació que reben des del consistori, que puja gairebé un punt arribant al 6,1.