• Vota la teva candidatura als Premis Ciutat de Sant Cugat 2016
  • Vot als Premis Ciutat de Sant Cugat

30 de gener 2017 Ciutat

Cinc noves candidatures se sumen a les deu ja existents als Premis Ciutat de Sant Cugat 2016

Són el Club de Tennis Natació Sant Cugat, Francesc Orella, el Fons social Sant Cugat, Àlex Florensa i Maria Rosa Tamburini.

La Comissió de Propostes dels Premis Ciutat de Sant Cugat ha afegit cinc noves candidatures als Premis Ciutat Sant Cugat 2016, amb la qual cosa són ja quinze les candidatures als guardons que reconeixen persones, entitats, associacions o empreses que hagin tingut  un paper destacat en la vida de Sant Cugat al llarg de l’any anterior. El termini per a la presentació de candidatures o per votar-ne alguna finalitza el 19 de febrer.

Les cinc noves candidatures als Premis

Club Tennis Natació Sant Cugat. Pel 50è aniversari d’aquest club, 50 anys d’història, amb força i ganes de seguir creixent, i també amb l’objectiu que aquest fos un any molt especial, envoltat de màgia i molta activitat. El programa d’actes del cinquantenari ha tingut com a objectius conservar i difondre la memòria col·lectiva, fomentar la cultura de l’esport i associar l’entitat a la ciutat i compartir el cinquantenari amb les institucions de Sant Cugat. Molts d’aquests actes han estat oberts a la ciutadania.

Francesc Orella. Per la seva interpretació com a actor a la sèrie de TV3 Merlí. Aquest proper mes de juny farà 20 anys que resideix a Valldoreix, on estiuejava des de 1958. Francesc Orella és un actor català molt popular arran del seu paper de Merlí a la sèrie amb el mateix nom, però amb una llarga trajectòria. Format a l'Institut del Teatre de Barcelona i al Herbert Berghoff Studio de Nova York, on ha fet cursos amb John Strasberg, Carol Rosenfeld, Carlos Gandolfo, Genadi Karatkov i Bob McAndrews, havia intervingut anteriorment en altres sèries de TV3 com Estació d'enllaç i Secrets de Família o El comisario, de Telecinco.

Fons Social Sant Cugat. Pel programa de préstecs sense interessos a persones amb pocs recursos de la Fundació Acció Solidària Contra l’Atur (ASCA), arribant aquest 2016 als tres milions d’euros concedits en 18 anys. El Fons Social, format per una vintena de socis, ha ajudat des de la seva creació l’any 1998 un total de 2.263 unitats familiars amb una mitjana de préstec de 1.300 euros per família i un percentatge de morositat inferior al 6 €. Aquest col·lectiu valldoreixenc neix arran de la iniciativa de Maria Antònia Gili d’ajudar una persona amb problemes econòmics. A partir d’aquí, el projecte va anar creixent rebent suport i prestant diners a més persones. El perfil de persones que s’han beneficiat dels seus préstecs són, majoritàriament, persones nouvingudes.

Àlex Florensa. Per ser un exemple de lluita i superació personal i de recuperació de l’autonomia i la dignitat de persones que com ell són víctimes d’una malaltia: l’addicció. Amb només 45 anys aquest aventurer, comunicador i addicte rehabilitat ha aconseguit fer realitat el seu somni: ser terapeuta i psicòleg clínic. El 2011 creà a Sant Cugat el seu propi centre, EINES, per ajudar altres persones que, com ell, volen una altra oportunitat i una vida lluny de les addiccions. El seu tractament es fonamenta en el canvi conductual, en una vida ordenada i metòdica oposada al desordre i caos que envolta l’addicte. La rutina física i les teràpies de grup són l’eix del tractament. L’Àlex dedica gran part del seu temps a la prevenció de les addiccions, fent conferències i tallers a alumnat d’ESO, Batxillerat i cicles formatius de Barcelona i el Vallès.

Maria Rosa Tamburini. Per la seva trajectòria com a jugadora i capitana de l’equip femení del Patí Hoquei Club Sant Cugat. Fa més de 21 anys que Maria Rosa Tamburini juga al Patí Hoquei Club Sant Cugat, on ha estat internacional amb la selecció espanyola i catalana,  i des de fa tretze temporades és la capitana de l’equip i juga tant en la posició de defensa com de davantera. Pels èxits aconseguits durant el 2016 (la Copa Generalitat, ascens a la lliga OKlliga i la Supercopa Catalana) i per ser un referent per a totes les dones esportistes que combinen la pràctica d’esport de primer nivell amb la conciliació familiar i laboral.

La gala de lliurament d’aquesta 12a edició dels Premis Ciutat de Sant Cugat tindrà lloc el dilluns 6 de març, a les 19.30 hores, al Teatre-Auditori Sant Cugat. A partir del dimarts 7 de febrer ja es podran recollir a l’Oficina de Turisme les invitacions per assistir-hi.

Els Premis estan organitzats per l’Ajuntament de Sant Cugat i compten amb la col·laboració del Tot Sant Cugat i Cugat.cat.